Simulátor

SIMULÁTOR ELITE BATD PI-135

ELITE BATD PI­135 je komplexní letecký trenažér švýcarské výroby určený k přípravě a výcviku adeptů na pilotní licenci bez ohledu na kvalifikaci letové způsobilosti. Simulátor je certifikovaný na úrovni BATD dle FAA. Jedná se tedy o nástroj, jehož možnosti dokážou zastoupit skutečný výcvik v reálné kabině letounu s minimálními kompromisy (tedy tzv. od spouštění až po vypínání letounu). 

Specifikace
  • Certifikace FAA na úrovni BATD
  • Propracovaná letová dynamika a věrná fyzika letounů
  • Reálná odezva různorodých vlastností pohonné jednotky
  • Simulace námrazy
  • Celosvětová databáze Jeppesen včetně GNS WAAS APP!
  • Statické i dynamické počasí, reálné počasí dle METAR
  • Konfigurace avionického vybavení (instrumentace)
  • Úhlové pokrytí výhledu  z kabiny v rozsahu 180 stupňů
Možnosti výcviku
  • Příprava na pilotní výcvik PPL(A), ULL(A)
  • Kondiční létání (VFR, IFR)
  • Zdokonalovací výcvik (IFR, řízená letiště)
  • SOP & LOFT možnosti
  • Přeškolení na typ (SEP, MEP)
  • Scenario Based Training (SBT)
  • Využívání navigačního vybavení (GPS GARMIN GNS 430 WAAS)
  • Využití iPadu v rámci podpory letu (EFB)
CELKEM 12 LETOUNŮ K DISPOZICI

Nabídka letounů je typická pro výcvik v oblasti všeobecného letectví a pokrývá nejčastěji pilotované jednomotorové i dvoumotorové letouny, se kterými se rovněž často setkáte i na tuzemských, či zahraničních letištích: Všechny typy letounů jsou vybaveny instrumentací pro lety za podmínek IFR, jsou opatřeny plně funkčním ovládáním GPS GARMIN GNS 430 WAAS a aktualizovanou databází Jeppesen.

Jednomotorové - pístový pohon (SE)

Beechcraft Bonanza A36

Beechcraft Bonanza A36

Cessna 172R

Cessna 172 Skyhawk je lehký jednomotorový, hornoplošný, čtyřsedadlový letoun, který od roku 1956 vyrábí Cessna Aircraft Company. Byla vyvinuta z Modelu 170, který poprvé vzlétl roku 1947. Její poznávací znaky jsou: větší trup než dřívější model 140 a výkonnější motor. Model 170A měl celokovové křídlo, což se později stalo standardem pro všechny jednomotorové Cessny. Cessna 170B byla vybavena většími klapkami a v roce 1956 dostala příďový podvozek a stala se Cessnou 172.

Cessna 172R

Cessna 182 RG

Cessna 182 RG

Cessna 182 S

Cessna 182 Skylane je lehký, jednomotorový, čtyřsedadlový letoun (s možností přidání dalších dvou dětských sedaček do zavazadlového prostoru). Letadlo bylo uvedeno do provozu v roce 1956 a existuje řada variant tohoto modelu, včetně verze se zatahovacím podvozkem. Cessna 182 je po modelu Cessna 172 druhý nejoblíbenější model letadel Cessna.

Cessna 182 S

Mooney Bravo M20J

Mooney Bravo M20J

Piper Archer III

Piper Archer III

Piper Arrow IV

Piper Arrow IV

Socata TB10 Tobago

The Socata TB are a series of light single engine piston aircraft manufactured by Daher-Socata and designed in the late 1970s. All aircraft (with the exception of the TB9) have a constant speed propeller. The TB series have become widely used training and touring aircraft and are often used for instrument training.

The TB series planes have come to be known as the "Caribbean Planes", due to their island names, though they are not often seen flown in that region. They are defined by their superior (and contemporary) fit and finish and interior size;[citation needed] compared to other four-seat single-engine aircraft, they are relatively roomy at 49 inches (124 cm) at the shoulder, plus or minus. In part this is due to the fuselage having a pronounced "round out" above the wing. Adding to the actual spaciousness, the side windows extend up well into the roof line, giving the Socata an airy feeling.[1]

Socata TB10 Tobago

Socata TB20 Trinidad

Socata TB20 Trinidad
Dvoumotorové - pístový pohon (ME)

Beechraft Baron B58

Beechraft Baron B58

Piper Seneca III

Piper Seneca III
Dvoumotorové - turbovrtulový pohon (ME)

King Air B200

King Air B200
PĚTIKANÁLOVÉ ZOBRAZENÍ EXTERNÍ SCENÉRIE

Pětikanálová vizualizace scenérie se kterou se v praxi běžných typů simulátoru příliš nesetkáte. Možnost vzletů a přistání bez omezení výhledu z kabiny, snadná kontrola VPD v poloze „po větru“ , snadný odhad výšky nad terénem a autentický odhad vzdálených objektů, vynikající polohová orientace během nácviku nouzových a bezpečnostních situací, to vše zajišťuje právě pětikanálové zobrazení. Pokud budete hlásit ,že jste 5 NM od význačného bodu, máte jistotu, že se nemusíte dívat na GPS, prostě vzdálenost odhadnete stejným způsobem, jako v reálné kabině letounu. Výhoda pětikanálového zobrazení spočívá zejména v možnosti přesné polohové orientaci – např. při letu po okruhu. Pilot z kabiny simulovaného letounu snadno dokáže kontrolovat prostor přední polosféry v úhlovém pokrytí výhledu z kabiny až v rozsahu 180 stupňů.

ŠPIČKOVÉ DÍLENSKÉ ZPRACOVÁNÍ

Simulace jakéhokoli přeletu bez ohledu na dobu trvání, vyžaduje trenažér, který vám umožní stejně spolehlivý provoz, jako reálný letoun. ELITE BATD PI-135 umožňuje simulovat reálný typ letounu na úrovni certifikace BATD garantující stoprocentně bezproblémovou funkci 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. A to je ostatně značný rozdíl oproti simulátorům na bázi FSX a X-Plane. Stabilita software a kvalita hardware je v tomto případě garantována právě certifikací BATD.

 

DOKONALÝ FYZIKÁLNÍ MODEL

Certifikované trenažéry musí splňovat nařízení souboru legislativního opatření EASA v oblasti dynamického fyzikálního modelu každého z letounu, který se od reálného letounu liší jen v řádu jednotek procent. Odezva simulátoru je nekompromisní a pilotáž letounu na simulátoru tudíž vyžaduje stejné návyky, které fungují v reálném letounu prakticky bez omezení: ať se jedná o zacházení s úhlem náběhu, nastavení režimů pohonné jednotky, zacházení s podélným i příčným vyvážením. V tomto ohledu je odezva reálné fyziky tím hlavním, čím se tento typ simulátoru liší od simulátorů postavených na bázi FS. Práce za kniplem je na tomto simulátoru shodná s tím, co zažijete v kabině reálného letounu. Začínající letci tak ze simulátoru odchází stejně unaveni, jako po hodině létání v reálném letounu.

KOMPLEXNÍ PROCEDURÁLNÍ TRENAŽÉR

Můžete nacvičovat přílety a odlety na řízených letištích, ruzné způsoby přiblížení, nouzové postupy, či se naučit správně používat GNS 430 WAAS, či EFB prostředky.

  • Spouštění a vypínání letounu
  • VFR, IFR lety
  • Nouzové a bezpečnostní postupy
  • Nácvik komunikace s ŘLP v češtině i angličtině
  • Využití GARMIN GNS 430 WAAS a EFB (např. iPad)
  • Přiblížení a odlety na řízených letištích (VOR-DME,ILS,GNSS RNAV)

 

IDEÁLNÍ PRO JAKÝKOLI TYP VÝCVIKU VČETNĚ KONDIČNÍHO LÉTÁNÍ

Univerzální využití prakticky bez kompromisů je to, co fascinuje nejen naši klientelu, ale i nás, kteří simulátor obsluhujeme. Víme, jak simulátor využít takovým způsobem, aby se návyky a dovednosti získané na tomto simulátoru staly nosným základem pro jakýkoli typ letecké kariéry. Nezáleží na tom, zda chcete létat jen tak pro radost na simulátoru (např. VATSIM), či v reálném letounu, anebo zda sledujete vyšší cíle (např. ATPL). Létáme nejen na simulátoru, ale i v reálném světě a létání je naším koníčkem. Umíme učit a víme, co bude zapotřebí pro to, abyste v kabině reálného letounu dokázali obstát vedle instruktora, popř. Inspektora.

Naši zákazníci
Cena pronájmu simulátoru
Fotogalerie
Instruktorské stanoviště Konzola s ovladači ELITE PRO PANEL II